سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمین فروشی در گرمابسرد دماوند با قیمت مناسب

صفحه خانگی پارسی یار درباره

زراعت مار چوبه

 

2-2-انتخاب ارقام بذر

ارقام  مارچوبه ممکن است بر اساس رنگ جوانه های خوراکی گروه بندی شود . تیره شامل ماری 

واشنگتن ، ماراتا واشنگتن ، ردینگ جیانت ، پالمتووار جنتئوئل

Mqrj wqshinjton , Mqrtha washingtone , reqdinjgiqnt, pqlmetto qnd,Arjeteull-1

            

2- فصل دوم : عملیات داشت

 

                2- ارقام بذر

                3- آبیاری

                4 - کود شیمیایی ،آهک وکود حیوانی

                5- علفهای هرز و علف کشها

                6- کولتیواتورزنی

                7- وضعیت قسمتهای هوایی

                8 - طول عمر کشتزار مارچوبه

 

 

 

    عملیات برداشت :

تولید می شود . کنوور زکلو سال و ماموت وایت2 جوانه های سبز و روشن یا مایل به سفید تولید می کنداز ارقام واشنگتن و انتخاب شده هایی از آنها برای غالب مار چوبه پرورش یافته  درایالت متحده استفاده می شود. همه آنها مقاوم به زنگ هستند ولی هیچ یک دارای مصونیت نیستند . بعضی از انتخاب شده ها شامل 500 کالیفرنیا ، سنکا واشنگتن ، ولدهام - واشنگتن و نیو جرسی الیم پروود می باشند . (333-6 )

2-3- آبیاری

مار چوبه دارای ریشه های عمیق است . بهر حال آبیاری آن در نقاط خشک اجتناب ناپذیر است . همواره بایستی ریشه های گوشتی آن در خاکی مرطوب باشد و خاک با عمق حدود 2/5 تا 3 متر بایستی تحت تاثیر آبیاری مرطوب شود . آبیاری تحت الارضی در خارج از ایران عمل شده است . (104-11)                                     

2-4 - کود شیمیایی

هزینه کودهایی که برای مار چوبه بزرگترین قلم در هزینه تولید آن است بنابر این دادن کود شیمیایی باید با دقت مورد توجه قرار گیرد تا بیش از اندازه مورد لزوم داده نشود بخاطر بهای اضافی که برای مارچوبه های با درجه بندی درشت پرداخت می شود، پرورش دهندگان

 

 

 

2-Gonouer s C olossal    and   M amm oth   whiteپا ورقی

 

                              16

بدون توجه به اقتصادی بودن آن ، تمایل به تنظیم میزان کود و یا سایر برای تولید هر چه بیشتر مارچوبه درشت را دارند. اگر افزیش عملکرد با کار برد میزانهای بیشتری از کود شیمیایی به آن حدی بنا شد که هزینه اضافی را در مقایسه با میزانهای متوسط کود جبران نمایید استفاده از مقادیر زیاد کود شیمیایی باید قطع گردد (33-6)

1-2-4- نوع و میزان کود شیمیایی.

یکی از نکات مهم این است که خاک قبل از کاشت طوقه ها با فسفر و پتاس حاصل خیزتر شده باشد این عناصر به آسانی در خاک حرکت نمی کنند و سعی به قرار دادن آنها در نزدیکی ریشه های تقذیه کننده ، پس از مستقر شدن گیاهان سبب آسیب زدن و کاهش عملکرد می گردد از طرف دیگر کار برد سطحی آنها زیاد مواثر نیست اگر خاک پتاسیوم و فسفر آن قبل از کاشت به خوبی تامین شده باشد کار برد سالیانه کود شیمیایی می تواند ، فقط محدود به ازت گردد در خاکهایی که شستوشو عامل مهمی نیست کشتهای جدید نسبت به 88 کیلو ازتی که سالیانه داده شود واکنش نشان میدهد . این میزان را ممکن است تدریجا به 55 کیلو در یک مزرعه قدیمی کاهش داد . مخلود کود های شیمیایی مانند 5-5-10 در پرورش مار چوبه معمولا مورد استفاده قرار گیرد . از این کود ممکن است در از میزانهایی از 1100 تا 2200 کیلو در هکتار به کار برد . (337-6 )

 

                      17

2-2-4 - زمان کود شیمیایی دادن

اختلاف قابل توجهی در نظر یه های راجع به بهترین زمان زمان کود شیمیایی دادن به مار چوبه وجود دارد بیشترین اطلاعات تحقیقاتی موجود نشان می دهد که کار برد اولیه کود شیمیایی باید بلا فاصله پس از فصل برداشت صورت گیرد . این عمل سبب تحریک قسمت هوایی شده و به رشد سریع و قوی می دهد و برای یک محصول خوب در سال بعد لازم است . ذخایر ازتی طوقه ها در زمان برداشت به سهولت بیشتری در مقایسه با کربو هیدراتها تحلیل می رود . بدین دلیل می توان انتظار یک عکس العمل نسبت به ازتی که به آسانی در دسترس قرار گیرد در اوائل بهار را داده شود داشت . ( 338-6 )